Informatiebrief Initiatieven

nl groningen flag s       Stichting Glasvezel Groningen       nl groningen flag s

Beste Stichtingen/ initiatieven,

Er zijn na onze laatste mailing van april 2016 wat ontwikkelingen geweest wat de reden is van deze mail.

Daarnaast kregen wij soms kritiek omdat er initiatieven zijn die vinden dat zij niet genoeg van ons horen. Maar er moet natuurlijk wel wat te melden zijn en daarnaast zijn wij slechts met drie man en kunnen geen ijzer met handen breken. We hebben ons de kritiek wel aangetrokken en willen het volgende voorstellen.

De Stichting Glasvezel Groningen is opgericht om een verbinding te vormen tussen de lokale initiatieven en betrokken partijen als provincie, gemeenten en economic board zodat die één aanspreekpunt hebben. Daarnaast zijn wij een verbinding van alle lokale initiatieven zelf op gebied van informatie, advies en aanverwante zaken. Wij bedienen de hele provincie Groningen en gaan uit van de solidariteitsgedachte. Iedereen in de buitengebieden heeft recht op glasvezel.
Onze communicatie ging over het algemeen via de mail met daarnaast bijeenkomsten op de Westerdijkshorn of Noordpolderzijl.
Probleem met communicatie via de mail is dat het soms tot communicatiestoornissen leidt en er daarnaast geen interactie mogelijk is.
We wilden daarom voorstellen elkaar vaker met een zekere frequentie te zien.

Wij nodigen jullie hierbij uit voor een bijeenkomst op 20 juni 2016 om 20.00 uur in de Rietlanden te Zuidwolde (Groningen). Oosterseweg 62, 9785 TB Zuidwolde. Dit is een centrale plaats in Groningen en wij willen hier het zogenaamde glasvezelcafé openen voor alle lokale initiatieven. Dit kan maandelijks of elk kwartaal. Een mooie gulden middenweg zou elke 2 maanden zijn. Zo voorkom je dat je vergadert om het vergaderen maar verliest elkaar ook niet uit het oog. Denk er alvast over na welke frequentie jullie voorkeur heeft. Als we daarnaast afspreken dat een vergadering maximaal 2 uur duurt kan iedereen ook op tijd naar huis.

Op deze bijeenkomsten gaan wij sowieso wederzijde ervaringen, tips en trucs uitwisselen om glasvezel in de provincie van de grond te krijgen en elkaar op weg te helpen. Daarnaast willen we gastsprekers en ervaringsdeskundigen uitnodigen van bijvoorbeeld de provincie, gemeenten, economic board maar bijvoorbeeld ook marktpartijen of andere initiatieven die ons van dienst kunnen zijn. Mocht iemand ideeën hebben dan horen we dit graag.

De agenda komt elke keer op onze site te staan en uiteraard zijn alle lokale initiatieven standaard uitgenodigd. Direct wel het verzoek om uitnodigingen aan gastsprekers via ons te laten verlopen. Dit om te voorkomen dat er onverwachte sprekers zijn en uitgenodigde sprekers niet meer aan bod kunnen komen. We doen dit met elkaar, voor elkaar en door elkaar.

Wij zien jullie dan op maandag 20 juni 2016 om 20.00 uur in de Rietlanden.

Stichting Glasvezel Groningen